Fisketävling lördagen den 6 juni
- Sibbarps Fiskareförening

- 1 juni
- 1 min läsning
Hej Fiskare🎣
Första fisketävlingen i år är nu på lördag den 6:e juni.
Vi hoppas på bra fiske och många som vill vara med. Då ingen torsk får fångas så gäller det att förbereda fiske för ex horngädda, makrill, sill och plattfiskar.
Lördagen den 6/6 kl. 9:00 träffas vi vid bryggorna för genomgång av regler.
Som alternativ dag har vi söndagen 7/6. Martin och Patrik beslutar vilken dag som gäller utifrån väderprognosen senast torsdagen den 4/6.
Det utlovas ett pris från föreningen. Vi förtydligar regler mm innan tävling.
Tävlingen gäller medlemmar men man väljer själv om man vill ta med extra besättning/fiskare som ej är medlemmar men dessa står utanför tävlingen.
Fisket sker från båt med spö.
Tävlingen avslutas 3,5 timmar efter avfärd, då ska man vara tillbaka vid bryggan.
Vi kommer att grilla tillsammans efteråt i samband med prisutdelningen.
Anmälan görs till Patrik Fält eller Martin Herrlin via mail eller SMS senast 4/6.
Martin Tel: 070/4545 048
Patrik Tel: 076/ 141 36 28
Mvh
Martin och Patrik

Kommentarer